FAQ
FAQ - Veelgestelde vragen
1. Bestelling, Betaling en Aflevering op een ander adres
Is er een minimale bestelwaarde?
Nee, er is geen minimale bestelwaarde in onze winkel.
Welke betaalmethoden worden aangeboden?
We bieden een breed scala aan betaalmethoden. Er zit vast wel een methode bij die bij jou past! Je kunt kiezen uit de volgende betaalmethoden: PayPal, iDeal, Creditcard, Vooruitbetaling.
Kan ik mijn betaal- of verzendmethode nog wijzigen nadat ik heb besteld?
Afhankelijk van de gekozen betaal- of verzendmethode, kan het nog mogelijk zijn om wijzigingen aan te brengen. Neem voor eventuele vragen contact met ons op via contactformulier.
of via onsIk heb geen bestelbevestiging ontvangen; wat moet ik doen?
In zeldzame gevallen komt het voor dat de bestelbevestiging niet onmiddellijk aankomt of in de SPAM-folder terechtkomt. Controleer dit eerst. Mocht je hem toch niet kunnen vinden, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen via contactformulier.
of via onsHoe wissel ik vouchers in?
Tijdens het bestelproces krijg je de mogelijkheid om een vouchercode in te wisselen. Nadat je de verzendmethode hebt geselecteerd, kun je je vouchercode invoeren, die dan direct wordt toegepast. Let op: Sommige vouchers hebben een minimale bestelwaarde en/of een vervaldatum, die bij de code worden vermeld.
Kan ik mijn bestelling direct naar de persoon sturen die het cadeau zal ontvangen?
Ja, je kunt een ander afleveradres opgeven tijdens het bestelproces. Om ervoor te zorgen dat de ontvanger weet van wie het cadeau afkomstig is, zonder de prijs te zien, voegen we een leveringsbon zonder prijsdetails bij (en geen factuur). We raden je aan de ontvanger vooraf te informeren dat er een verrassingspakket onderweg is, om verwarring of weigering van het pakket te voorkomen. Immers, voorpret is de leukste pret!
2. Wijzigingen in de bestelling
Kan ik de personalisatie wijzigen nadat ik de bestelling heb geplaatst?
Mocht je de personalisatie willen wijzigen, neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. Hoewel we artikelen kort na ontvangst van je bestelling personaliseren, is er vaak nog een mogelijkheid tot aanpassing. De snelste manier om ons te bereiken is telefonisch op
(Ma-Vr 10-15 uur).Ik heb een fout gemaakt bij mijn bestelling. Wat nu?
Geen zorgen, ons klantenserviceteam staat klaar om je te helpen. Voor problemen met je bestelling kun je contact met ons opnemen op
(Ma-Vr 10-15 uur), en we helpen je graag verder.Hoe kan ik mijn factuur- of afleveradres wijzigen?
Als je je factuur- of afleveradres nog op tijd moet aanpassen, is het cruciaal om zo snel mogelijk contact met ons op te nemen. Je kunt ons bereiken per telefoon op
(Ma-Vr 10-15 uur) of via e-mail op .Kan ik mijn bestelling nog annuleren?
Als je product nog niet gepersonaliseerd is en ons pand nog niet heeft verlaten, kun je je bestelling annuleren door contact met ons op te nemen op
of door te bellen naar (Ma-Vr 10-15 uur).3. Verzending & Levering
Met welke dienst wordt mijn pakket geleverd?
De keuze van de pakketdienst hangt af van het land waaruit je bestelt. Verzendingen naar Nederlands en de meeste Europese landen voeren we uit met DHL Go Green voor klimaatneutrale standaardverzending. Meer informatie over onze verzenddienstverleners voor express- en internationale verzendingen vind je hier.
Wanneer arriveert mijn pakket?
We zijn er trots op dat we snel werken! Meestal verwerken we je bestelling op dezelfde of de volgende dag. Houd er rekening mee dat ons team in het weekend en op feestdagen vrij is.
Na verzending ontvang je een trackingnummer per e-mail, waarmee je precies kunt volgen waar je pakket zich bevindt. De exacte levertijden voor het door jou bestelde cadeau vind je op de desbetreffende productpagina.
Is expressverzending mogelijk?
Ja, tegen een extra vergoeding kun je je bestelling per express laten verzenden. Naar Nederlands verzenden we expressleveringen via de dienstverlener Chronopost Express. Meer verzendinformatie vind je hier.
Hoe kan ik de status van mijn zending volgen?
Je ontvangt per e-mail een verzendbevestiging met een trackingnummer zodra je pakket ons pand heeft verlaten. Hiermee kun je de status van je zending volgen.
Wat zijn de verzendkosten?
De verzendkosten zijn afhankelijk van de grootte van je bestelde pakket, de bestelwaarde en het bestemmingsland. Alle prijzen van de verschillende verzendmethoden vind je hier.
Kan ik mijn bestelling naar het buitenland laten verzenden?
Je kunt je bestelling ook naar Europese landen en deels overzee laten verzenden. Houd er rekening mee dat de verzendkosten variëren afhankelijk van het bestemmingsland. Meer informatie over onze verzendkosten vind je hier. Als je naar Zwitserland wilt laten verzenden, bestel dan via de Zwitserse winkel.
Ik was niet thuis op de dag van levering; wat kan ik doen?
Als je in je brievenbus geen informatiekaart van de pakketdienst vindt, neem dan contact met ons op via e-mail op contactformulier. of telefonisch op (Ma-Vr 10-15 uur). We doen ons best om je informatie te geven en een snelle levering mogelijk te maken.
, via ons4. Personalisatie
Wat betekent "personalisatie"?
Personalisatie betekent dat je jouw product individueel kunt vormgeven. Ons personalisatieteam brengt met de modernste techniek liefdevol de door jou gekozen tekst aan op het gewenste product. Door de personalisatie ontstaat een echt unicum, dat er maar één keer is. Persoonlijker kun je niet schenken!
Zorgt personalisatie voor een langere levertijd?
Nee, jouw bestelling met personalisatie verlaat ons huis onder dezelfde leveringsvoorwaarden als een bestelling zonder personalisatie. We zijn namelijk razendsnel! Daar zijn we best trots op en onze klanten zijn regelmatig onder de indruk van onze korte levertijd.
Alle informatie over verzending vind je hier.
Kan ik bij mijn gewenste tekst letters van andere vreemde talen (bijv. Russisch, Arabisch) invoeren?
Ja, je kunt ook tekens van andere talen dan het Nederlands in de tekstregel invoegen en laten personaliseren. We streven ernaar om elke gewenste tekst te realiseren. Mocht je onzeker zijn, staat onze service graag voor je klaar per mail via contactformulier.
, via onze chat of via onsKan bij de personalisatie rekening worden gehouden met mijn speciale wens?
We zijn er zeer op gericht om jou het perfecte cadeau te bieden en vervullen graag al jouw wensen. Als je speciale wensen hebt, neem dan gerust contact met ons op per e-mail op contactformulier. Zo kunnen we nagaan of jouw speciale wensen naar jouw voorstellingen uitgevoerd kunnen worden.
of via onsMijn tekst voor de personalisatie is langer dan toegestaan, wat nu?
Ons assortiment biedt veel verschillende producten met verschillend veel ruimte voor personalisaties. Om uiteindelijk alles er goed uit te laten zien, hebben we ideale lettertypes en het maximale aantal tekens vastgesteld. Je kunt erop vertrouwen: we hebben dit voor elk product uitgeprobeerd en gecontroleerd, zodat het maximale aantal tekens ook echt is wat de personalisatie mooi maakt.
5. Klachten en Retouren
Ik heb een verkeerd product ontvangen, wat nu?
We controleren elke zending voordat deze ons huis verlaat. Toch kan het af en toe voorkomen dat er een fout optreedt – dan spijt het ons dat je het verkeerde product hebt ontvangen. Wend je tot ons klantenserviceteam voor assistentie. Je bereikt ons het beste per e-mail op contactformulier.
, of gebruik onsEen of meer producten ontbreken, wat nu?
Is je bestelling niet compleet? Dat spijt ons zeer! Zodat we snel kunnen naleveren, neem contact op met onze klantenservicemedewerkers. Vermeld je bestelnummer, zodat we je snel kunnen helpen. We zijn bereikbaar per e-mail op contactformulier.
of telefonisch op (Ma-Vr 10-15 uur), of gebruik onsDe pakketontvangst werd geweigerd (bij een afwijkend afleveradres), wat nu?
Mocht de ontvanger jouw pakket hebben geweigerd, dan wordt het eerst naar ons teruggestuurd. Stuur ons in dit geval een bericht per e-mail op contactformulier. Vermeld je bestelnummer, zodat we je snel verder kunnen helpen. We lossen het probleem graag voor je op!
, of gebruik onsJe bent niet tevreden met het product, wat nu? (Herroepingsrecht)
Ben je niet tevreden of heb je om andere redenen artikelen die je wilt terugsturen? Je hebt tot 14 dagen na ontvangst van het pakket de mogelijkheid om gebruik te maken van je herroepingsrecht. Alle belangrijke informatie vind je hier. Heel belangrijk:
- Gepersonaliseerde producten zijn uitgesloten van retour, omdat we deze speciaal voor jou hebben aangepast.
- Zorg ervoor dat je retourpakket duidelijk jouw naam en het adres van de besteller bevat en de bestel- of factuurnummer als klantenreferentie. Zonder deze informatie kunnen we je zending niet toewijzen en je retour niet verwerken.
Kunnen gepersonaliseerde producten worden geretourneerd?
Met een personalisatie wordt een product echt uniek gemaakt voor jou. Het wordt aangepast aan jouw wensen en wordt zo jouw persoonlijk product. Daarom kunnen we het helaas niet terugnemen, dus is het uitgesloten van het herroepingsrecht. Bij gebreken of defecten geldt dit natuurlijk niet! Neem in zo'n geval contact met ons op via contactformulier, zodat we er samen iets aan kunnen doen. Vermeld je bestelnummer zodat we je snel kunnen helpen. Beschrijf het beste duidelijk waarin het gebrek bestaat. Foto's helpen ons om te begrijpen wat het probleem is.
, of gebruik onsWanneer kan ik een terugbetaling van de aankoopprijs verwachten?
Het verwerken van een retourzending vereist enkele interne stappen, die de terugbetaling van de aankoopprijs niet onmiddellijk na de retourzending mogelijk maken. We streven ernaar je binnen 14 dagen de aankoopprijs terug te betalen. Neem alsjeblieft niet contact met ons op voor het verstrijken van de 14 dagen met vragen over de terugbetaling, dit geeft ons de tijd om je zaak zorgvuldig te behandelen. Mocht je daarna vragen hebben, bereik je ons het beste per e-mail op contactformulier.
, of gebruik ons6. Privacy
Wat gebeurt er met mijn gegevens?
Het is voor ons belangrijk dat je precies weet wat er met jouw gegevens gebeurt. Alle informatie hierover vind je hier. Mocht dit je vragen niet volledig beantwoorden, aarzel dan niet om contact op te nemen met onze klantenservicemedewerkers. Je kunt ons bereiken via e-mail op of via ons contactformulier.
Moet ik mij registreren om een bestelling te kunnen plaatsen?
Nee, je bent niet verplicht om je bij ons te registreren om een bestelling te plaatsen. Voor de verwerking van je bestelling hebben we echter wel enkele gegevens van je nodig, die je kunt invullen door te bestellen als gast, zonder registratie. Registreren met een klantenaccount biedt je voordelen, zoals het kunnen opslaan van producten op je verlanglijstje of het inzien van bestellingen uit het verleden. Je kunt je klantenaccount op elk moment verwijderen.
7. HISTORIA als bedrijf en werkgever
Wie zit er achter HISTORIA?
HISTORIA is een familiebedrijf met eigen beheer, waar veel collega's al vele jaren werken. Wij zijn een internationaal, toegewijd team en willen je graag laten zien wie er voor je wensen zorgt. Meer over ons team vind je hier.
* incl. BTW excl.
1Geldig bij levering naar Nederland via standaardverzending. Bij express verzending geldt een levertijd van 1-2 werkdagen naar Nederland. Levertijden voor andere landen en informatie omtrent de berekening van de levertermijnen vindt u